sostenibilitat

El futur polígon industrial de La Pietat avança després del protocol entre l’APEI i l’Ajuntament de Palamós

L'Associació Palamosina d'Empresaris i Industrials (APEI) i l'Ajuntament de Palamós han signat un protocol d'intencions per desenvolupar el polígon industrial de La Pietat. Aquesta col·laboració permetrà crear una nova zona de creixement econòmic, complint amb la normativa ambiental. El projecte, avalat per tots els grups municipals menys la CUP, passarà a mans de la Generalitat a finals d'any.
01:12:53

Empordà 2030 – Agricultura sostenible i seguretat alimentària

Per abordar aquests temes ens acompanyen diversos especialistes: la ramadera de vaques de llet i membre de Dones Món Rural, Rosa Comas; la membre de la Fundació Remença i pagesa del Mas Molla, Montse Molla; el president de la Comunitat de Regants del Rec del Molí de Pals, Albert Grassot; i el delegat institucional de Girona i investigador emèrit de l’IRTA, Joan Tibau.  

El 80% de les empreses hostaleres catalanes redueixen el consum d’aigua en l’últim any

Segons l'enquesta de clima empresarial de l'Idescat i la Cambra de Comerç de Barcelona, el 80% de les empreses hostaleres catalanes han reduït el consum d'aigua en l'últim any. A més, un 78,5% de les empreses han pres mesures per millorar la sostenibilitat ambiental, i un 87,7% han implementat accions de sostenibilitat social. Els establiments de 50 o més treballadors són els que han adoptat més mesures sostenibles.

Els càmpings de la demarcació inverteixen 5 milions d’euros per millorar l’eficiència energètica i la gestió de l’aigua

Els càmpings de Girona han destinat 5 milions d'euros aquest any per augmentar l'eficiència energètica i la gestió de l'aigua, segons l'Associació de Càmpings de Girona. Les iniciatives inclouen la instal·lació de fonts d'energies renovables, sistemes de reutilització d'aigua i domòtica. El càmping Begur ha obtingut l'Ecolabel europeu, destacant en sostenibilitat. Els esforços han reduït el consum d'aigua un 50% en 20 anys.

La 9a edició de “Benvinguts a Pagès La Festa” arriba aquest cap de setmana per fer valer el sector rural i agroalimentari de Catalunya

La gran festa de la pagesia catalana, "Benvinguts a Pagès La Festa", tindrà lloc l'1 i 2 de juny arreu de Catalunya. Amb més de 450 experiències agroturístiques, la 9a edició inclou novetats com la celebració a la primavera i mesures per reduir la petjada de carboni. Les reserves es poden fer fins al mateix dia de l'esdeveniment a través de la seva pàgina web.
00:04:15

L’alberg Solidança, una proposta de turisme sostenible a Palafrugell

En el primer capítol de la segona temporada d'Empordà 2030, un projecte de Ràdio Capital de l'Empordà, visitem l'alberg Solidança, situat en ple centre de Palafrugell per conèixer una proposta de turisme sostenible, responsable i que aplica aquesta voluntat de promoure l'economia circular.

Palafrugell crea una comissió tècnica per redactar una ordenança d’estalvi d’aigua

La iniciativa respon a la nova realitat viscuda en els darrers mesos a causa de la sequera, fet que ha fet evident la necessitat de regular l'ús de l'aigua per part de la ciutadania.

L’Ajuntament de Cruïlles obre aquest dilluns el període per participar en la comunitat energètica

Les sol·licituds es podran presentar al consistori de Cruïlles fins el 3 de maig i en cas que la demanda superi la potència disponible es farà un sorteig.

Palamós organitza tallers mediambientals de de descoberta de l’entorn per les escoles del municipi

El primer taller s'ha fet aquest passat mes de febrer i la proposta s’allargarà durant tot el curs escolar.

Raúl Domínguez: «La connexió amb el territori és vital per poder-lo defensar»

Fa unes setmanes que l’Associació Naturalistes de Girona va assistir a la jornada ‘Els conflictes i la defensa ambiental’ per donar a conèixer el Mapa de Conflictes “en progrés” on les diverses entitats ecologistes mostren els projectes qüestionables a nivell ambiental que actualment poblen Catalunya.

Últimes notícies

InDGround es presenta com una alternativa als grans festivals amb un únic escenari

El calendari de festivals continua sumant noves propostes i aquest estiu s’hi afegirà InDGround, un certamen de nova creació que debutarà el pròxim 29 d’agost a Sant Pere de Ribes amb un format que vol diferenciar-se dels grans esdeveniments multitudinaris. La seva principal aposta passa per oferir un únic escenari, sense concerts simultanis, perquè el