Emotiu i multitudinari bateig de la biblioteca Lluïsa Duran

La soprano Maite Mer, la Cobla Conrad Saló, membres de la família Duran i un gran nombre de ciutadans van protagonitzat dissabte un gran dia per la cultura bisbalenca

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Emotiu i multitudinari bateig de la biblioteca Lluïsa Duran
Loading
/

L’antic escorxador, espai on està ubicada l’actual biblioteca municipal, és un edifici que inicialment estava previst per altres usos culturals, però el cúmul de despropòsits que han conduït al desastre polític i econòmic que suposa la sentència d’enderroc de l’edifici de nova planta que havia de ser la biblioteca central comarcal, ha obligat a redissenyar l’històric edifici restaurat.

La bona gestió de l’equip que dirigeix actualment l’equipament, començant per la seva actual responsable, i el desig popular de gaudir d’una biblioteca com cal han aconseguit que els bisbalencs s’hagin fet seu aquest espai, esmorteint en bona mesura l’impacte que va suposar la paralització «sine die» de la seva germana gran.

Entitats, particulars i empreses s’han abocat a col·laborar en la dinamització de la biblioteca municipal des que es va inaugurar el nou emplaçament, i un exemple recent és l’ampli ventall de discos de música d’edició pròpia que ha estat donada per Bankrobber, un segell discogràfic amb denominació d’origen bisbalenc.

 

 

 

L’acte de bateig va estar francament brillant i a continuació dels parlaments inicials del regidor de cultura, Carles Puig, la bibliotecària Anna ClermontMercè GiraltMarina Puig, representant del Grup de Dones de la Bisbal, una Maite Mer pletòrica va emocional l’auditori amb la seva interpretació de «L’emigrant».

 

Familiars de Lluïsa Duran van agrair que la Bisbal hagués escollit el nom de Lluïsa Duran per la seva biblioteca i Maite Mer va entonar les «Corrandes d’exili»

Va tancar l’acte l’alcalde Lluís Sais

 

 

Tot seguit, a l’exterior de la biblioteca familiars i amistats de Lluïsa Duran van descobrir una placa commemorativa i per acabar la Cobla de l’Escola Municipal de Música Conrada Saló va amenitzar una ballada de sardanes.

Vídeo resum de l’acte

- Publicitat -
- Publicitat -

Blink-182 confirma els primers concerts europeus del 2027 i alimenta els rumors d’una gira més àmplia

Blink-182 ja ha començat a dibuixar el seu calendari per al 2027. La banda formada per Mark Hoppus, Tom DeLonge i Travis Barker ha anunciat tres concerts propis a Europa que tindran lloc a Berlín, Milà i París, en una gira que també comptarà amb Pierce The Veil i Billy Talent com a artistes convidats.

Altres notícies