SOS Costa Brava denuncia que han arrencat per segon cop les balises de la cala del Vedell a Mont-ras

L'entitat assenyala que les embarcacions són responsables d'aquest fet i exigeix més vigilància a l'Ajuntament

Redacció
Redaccióhttps://test.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

SOS Costa Brava denuncia que per segona vegada aquest estiu s’han arrencat les balises de la cala Vedell de Mont-ras. L’entitat responsabilitza les embarcacions que van a aquesta cala a fondejar i que treuen aquestes balises, les quals delimiten la zona de bany on no poden entrar les embarcacions. També s’ha detectat la mateixa conducta a la cala del Crit i exigeixen a l’Ajuntament de Mont-ras més vigilància.

SOS Costa Brava recorda que aquesta zona és «idònia» per fer snorkel, banyar-se i gaudir de l’entorn, lamentant que s’hagi convertit en habitual retirar les balises que delimiten la zona de bany. Aquesta situació fa que les embarcacions fondegin a tocar de la línia de costa, impedint que els banyistes tinguin la seva zona segura. L’entitat destaca que abalisar una cala no només estableix una zona per a banyistes, sinó que també protegeix el fons marí, especialment en àrees amb praderies de posidònia.

En un comunicat, SOS Costa Brava lamenta que només «l’activisme ciutadà i alguna administració sensible amb el medi ambient» aconsegueixin petites millores per al medi natural, assegurant que l’Espai Natural Castell-Cap Roig té «uns immensos valors naturals que no s’estan salvaguardant». Consideren «intolerable» que, enmig de la «pitjor crisi climàtica i de biodiversitat», aquest espai no disposi dels recursos humans i econòmics necessaris per garantir-ne la preservació. També critiquen els ajuntaments de Palamós, Mont-ras i Palafrugell per no tenir una normativa comuna per preservar els espais naturals del Baix Empordà, que a l’estiu atrauen molts turistes.

- Publicitat -
- Publicitat -

Alicia Keys celebra 25 anys de «Songs In A Minor»

«Songs In A Minor» va ser el disc debut que va catapultar a la cantant nord-americana Alicia Keys cap a la fama. És per aquest motiu, que en commemoració els 25 anys de l’àlbum, l’artista publicarà aquest divendres, 26 de juny, noves edicions especials en format vinil, amb versió ampliada i acabats en els colors marbre taronja

Altres notícies