Sant Feliu commemora la República i homenatja Josep Irla

Els actes inclouen la hissada de la bandera republicana, una ofrena floral al bust de Josep Irla i la projecció d'un documental sobre el president de la Generalitat a l'exili

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Aquest dissabte es  commemora el 87è aniversari de la Segona República. Amb motiu d’aquesta efemèride, Sant Feliu de Guíxols hissarà aquesta tarda la bandera republicana. La població també es prepara pels actes de demà per commemorar la data, amb especial record pel president Josep Irla. La Plaça de Miquel Murlà és l’escenari on s’hissarà la bandera republicana. La hissada de la bandera republicana tindrà lloc a dos quarts de set de la tarda a la Plaça de Miquel Murlà, al costat del monument dedicat a les víctimes de la Guerra Civil i de la repressió.

D’altra banda, demà es commemorarà el Dia de la República amb diverses iniciatives. Al matí, la Fundació Irla i la Casa Irla han organitzat la tradicional ofrena floral al bust de l’empresari i polític ganxó, que fou el 124è president de la Generalitat, a l’exili, entre 1940 i 1954. L’ofrena es farà a les 10 del matí, a la Rambla de la Generalitat de Sant Feliu de Guíxols. La jornada continuarà a les sis de la tarda amb la projecció del documental sobre Josep Irla, “El President oblidat”. El muntatge narra la derrota de la República en la Guerra Civil Espanyola i l’èxode posterior. Més de 400.000 persones van travessar la frontera fugint de la dictadura franquista, entre les quals un centenar de polítics catalans encapçalat pel govern de la Generalitat. El seu president, Lluís Companys, va ser capturat per la Gestapo i lliurat al règim franquista. El seu afusellament no va suposar el trencament institucional del Govern a l’exili, perquè Josep Irla, president del Parlament, va assumir automàticament la presidència de la Generalitat. El documental aprofundeix en la figura de Josep Irla, amb la voluntat de contribuir al seu coneixement.

- Publicitat -
- Publicitat -

Blink-182 confirma els primers concerts europeus del 2027 i alimenta els rumors d’una gira més àmplia

Blink-182 ja ha començat a dibuixar el seu calendari per al 2027. La banda formada per Mark Hoppus, Tom DeLonge i Travis Barker ha anunciat tres concerts propis a Europa que tindran lloc a Berlín, Milà i París, en una gira que també comptarà amb Pierce The Veil i Billy Talent com a artistes convidats.

Altres notícies