Què ha passat amb les gosseres durant el confinament?

Cauen els abandonaments durant el confinament a l'Associació Protectora d'Animals del Baix Empordà. Des que va començar l'Estat d'Alarma, els voluntaris no han pogut anar a passejar els gossos.

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Què ha passat amb les gosseres durant el confinament?
Loading
/

Les persones amb gossos van ser les primeres que van poder sortir als inicis del confinament per a passejar-los. Però que ha passat amb els gossos de les gosseres? Des que es va declarar l’estat d’alarma no està permés que ni els voluntaris que van a passejar els gossos ni les persones que en volen adoptar entrin a les gosseres. Tal i com explica l’Àngel, director de Rodamón, l’Associació Protectora d’Animals del Baix Empordà, només podien entrar els propietaris de gossos perduts. Així doncs, durant el confinament no han pogut treure a passejar els gossos com sempre, però els han pogut deixar sortir en una zona d’esbarjo que hi ha a les instal·lacions.

Rodamón té aproximadament 90 gossos. Des del 14 de març han tingut 32 entrades, la qual cosa significa una disminució significativa, ja que normalment en tenen entre 40 i 50 al mes. Ha passat el mateix amb els abandonaments d’aquest més, que han estat tres: «molt per sota» del que és habitual.

Encara que els gossos no poden sortir a passejar, l’Àngel ha assegurat que estan «tranquils». Quan no hi ha moviment d’entrades i sortides de persones al centre no estan estressats. Entre setmana hi van unes vint persones cada dia i al cap de setmana entre 40 i 50 persones per a passejar els gossos. Així doncs, la situació de confinament representa un gran canvi pel que fa al moviment. «Ara estan calmats i tranquils. Els hi va molt bé sortir amb la gent per passejar perquè serveix per socialitzar-los i rectificar la conducta. Però ara, per seguretat, tothom ha d’estar a casa seva, i els gossos no poden sortir a passejar però estan bé.»

- Publicitat -
- Publicitat -

Alicia Keys celebra 25 anys de «Songs In A Minor»

«Songs In A Minor» va ser el disc debut que va catapultar a la cantant nord-americana Alicia Keys cap a la fama. És per aquest motiu, que en commemoració els 25 anys de l’àlbum, l’artista publicarà aquest divendres, 26 de juny, noves edicions especials en format vinil, amb versió ampliada i acabats en els colors marbre taronja

Altres notícies