Quan la música uneix

Miquel Curanta
Miquel Curanta
Em dic Miquel Curanta i sóc de Pals. Gestor cultural i de mitjans, he treballat a diverses emissores de Ràdio (Ràdio Begur, Ràdio Costa Brava, 40 Principals, M80 ràdio, Cadena SER, Flaix, Flaixbac, Ona Catalana, Catalunya ràdio). He estat director de l'Institut Català de les Empreses Culturals (2018 - 2022) i del Club TRESC (2008 - 2018). També he fundat una productora de televisió (Creativa Audiovisual) i el 2001 vaig fundar Ràdio Capital de l'Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Si una cosa tenen a Barcelona, és que sovint s’ho saben muntar bé. Ahir, l’OBC, l’orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, va fer per 5è any consecutiu, un gran concert a la platja de Sant Sebastià, davant de 40.000 persones.

L’entorn va ser preciós, el repertori força ben triat (popular per l’ocasió, però exigent) i el sentiment que regnava en tota aquella massa humana, era de felicitat i alegria absoluta. Imagineu-vos, Monterverdi, Nyman, Prokòfiev, Casals, Ravel, etc… noms que desconeix la majoria de la gent, però que ahir van situar a desenes de milers de persones en igualtat de condicions. Estirats a la sorra o des de l’aigua, escoltant «música culta».

I això m’agrada, perquè ni que sigui per dues hores, tothom se sent bé. Tothom és una mica millor persona i em porta a preguntar-me… per què no podem universalitzar coses com aquesta. Per què la gestió política no és més gestió i menys política? Per què el futbol no és més esport d’equip que no pas negoci. Per què les persones, que compartim estones com la d’ahir, no som capaços d’allargar aquella democratització de les emocions que suposa un esdeveniment com aquest.

Ja sé que sona utòpic i naïf, però com diu la «meumare», d’un partit de futbol saps que com a mínim la meitat de la gent, en sortiran enfadats. D’un concert (com el d’ahir), tothom en surt content.

Deu ser que ens agrada el morbo.

- Publicitat -
- Publicitat -

InDGround es presenta com una alternativa als grans festivals amb un únic escenari

El calendari de festivals continua sumant noves propostes i aquest estiu s’hi afegirà InDGround, un certamen de nova creació que debutarà el pròxim 29 d’agost a Sant Pere de Ribes amb un format que vol diferenciar-se dels grans esdeveniments multitudinaris. La seva principal aposta passa per oferir un únic escenari, sense concerts simultanis, perquè el

Altres notícies