Presenten el projecte de Camí de Mar, que enllaça la Costa Brava i la Costa Vermella

Aquest projecte té com a objectiu connectar Argeles de la Merenda amb Malgrat, aprofitant les rutes existents i algunes de noves, per completar tot el recorregut, que tindrà una longitud total de 250 quilòmetres

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

El president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, juntament amb Nathalie Regon-Planas, representant de les localitats costaneres de la Catalunya Nord, i més de vint alcaldes de les poblacions costaneres de Girona, van participar ahir en la presentació del projecte Camí de Mar. Aquest projecte té com a objectiu connectar Argeles de la Merenda amb Malgrat, aprofitant les rutes existents i algunes de noves, per completar tot el recorregut, que tindrà una longitud total de 250 quilòmetres.

Eduard Bonmatí, en representació de l’Associació Camí de Mar, va explicar que aquest projecte pretén establir un camí transfronterer que uneixi la Costa Brava amb la Costa Vermella, amb un fort compromís amb la preservació del medi ambient. El promotor del projecte, Josep Lluís Martínez, va destacar que el Camí de Mar ha de ser una eina que fomenti el turisme, la salut i l’impacte econòmic en la zona, a més de contribuir a la desestacionalització del turisme.

El president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, va elogiar el projecte com «una idea brillant» i va insistir en la importància de la col·laboració entre tots els Ajuntaments, Consells Comarcals i institucions per fer-lo realitat. Va subratllar la necessitat de trobar una fórmula jurídica per canalitzar aquesta unió i va remarcar la importància de garantir la conservació i el manteniment del camí un cop finalitzat.

Nathalie Regon-Planas, en nom de les poblacions que banya la Costa Vermella, va apuntar que «el projecte ha de començar per la Catalunya Nord, ja que d’aquesta manera es pot començar a buscar finançament a través d’alguns programes d’ajudes europees» i va instar els presents a una segona reunió a la Catalunya Nord, la pròxima tardor.

Els alcaldes de les localitats gironines per on passarà el Camí de Mar van rebre el projecte amb entusiasme, destacant els beneficis turístics i la importància de la conservació de la infraestructura en el futur.

El projecte del Camí de Mar contempla un recorregut de 250 quilòmetres des d’Argeles de la Merenda fins a Malgrat, dividit en tres trams: Nord, Central i Sud. Actualment, 155 quilòmetres estan en bon estat, mentre que 62 necessiten alguna intervenció i 33 requereixen la connexió entre camins.

- Publicitat -
- Publicitat -

Blink-182 confirma els primers concerts europeus del 2027 i alimenta els rumors d’una gira més àmplia

Blink-182 ja ha començat a dibuixar el seu calendari per al 2027. La banda formada per Mark Hoppus, Tom DeLonge i Travis Barker ha anunciat tres concerts propis a Europa que tindran lloc a Berlín, Milà i París, en una gira que també comptarà amb Pierce The Veil i Billy Talent com a artistes convidats.

Altres notícies