Palamós tapa la placa d’Ortega Monasterio després que l’hagin vinculat amb una trama de prostitució de menors

L'Ajuntament explica que aquesta placa nova es mantindrà tapant l'antiga fins que decideixin com actuar definitivament amb l'original

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

L’Ajuntament de Palamós ha tapat avui la placa que l’any 1984 el municipi va dedicar al músic José Luis Ortega Monasterio. És el compositor de l’havanera «El canó de Palamós» i d’altres com «El meu avi», que aquesta setmana un reportatge de TV3 (Sense Ficció) va vincular amb una xarxa d’explotació sexual de menors.

La placa està situada precisament al carrer del Canó (on hi ha la vella peça d’artilleria del segle XVIII que li dona nom al carrer). Des l’Ajuntament expliquen que han decidit tapar-la perquè el reportatge va revelar «informació de la vida privada del músic» que s’allunya «rotundament dels valors socials i dels drets de les persones que Palamós defensa».

L’alcalde del municipi, Lluís Puig, explica a Ràdio Capital que aquesta placa nova es mantindrà tapant l’antiga fins que decideixin com actuar definitivament amb l’original.

En el lloc de la placa antiga n’hi han posat una de nova que inclou el text: “La música de la pau és un valor que va més enllà dels canons, però el rebuig a la violència envers les dones i el reconeixement a les víctimes de qualsevol abús, és prioritari. Palamós lliure de violències masclistes”.

La placa s’ha tapat coincidint amb l’acte institucional i reivindicatiu que s’ha fet amb motiu del 25-N, el Dia internacional contra la violència masclista. Un acte que ha inclòs la lectura d’un manifest en què s’ha exigit erradicar qualsevol actitud masclista de la societat.

Més informació:

Un documental vincula el compositor de «El meu avi» amb una xarxa de prostitució infantil

- Publicitat -
- Publicitat -

Blink-182 confirma els primers concerts europeus del 2027 i alimenta els rumors d’una gira més àmplia

Blink-182 ja ha començat a dibuixar el seu calendari per al 2027. La banda formada per Mark Hoppus, Tom DeLonge i Travis Barker ha anunciat tres concerts propis a Europa que tindran lloc a Berlín, Milà i París, en una gira que també comptarà amb Pierce The Veil i Billy Talent com a artistes convidats.

Altres notícies