Palamós aprova els comptes del 2019, el PSC s’absté i la CUP els rebutja

El consistori destinarà gairebé 1,7 milions d'euros en inversions

Pedro Ruiz Claveria
Pedro Ruiz Claveriahttps://contrastirigor.wordpress.com
Sóc de Calonge. Redactor a Ràdio Capital de l'Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Ple de l’Ajuntament de Palamós ha aprovat el pressupost per a l’any 2019. Els nous comptes han rebut el suport dels dos partits del Govern (ERC i CiU) i també han votat a favor Junts per Palamós i Sant Joan i la regidora no adscrita Vanessa Mányik. El principal grup de l’oposició, el PSC, s’hi ha abstingut i la CUP hi ha votat en contra. La suma total puja un 2,6%, fregant gairebé la barrera dels 24 milions. Pel que fa al capítol de despeses en forma d’inversions, s’hi destinarà 1.690.000 euros.

El consistori preveu destinar aquests diners d’inversions, per exemple, a la construcció d’una nova pista poliesportiva annexa al Pavelló d’Esports (300.000 euros), el cost de les expropiacions per fer una millora de La Fosca (300.000 euros) o les obres al camí de ronda que comprèn entre el passeig de Les Pites i la platja de Castell (210.000 euros). Novament, mitjançant un procés participatiu, els ciutadans de Palamós podran escollir a quina partida destinen 100.000 euros d’inversió.

En relació als impostos, l’Executiu s’ha inclinat per congelar-los, així com les taxes. Així doncs, no hi haurà un increment associat a cap d’aquests. També es destinarà una part per seguir reduint el deute del municipi.

Des de la perspectiva dels barris, l’Ajuntament diu que treballarà per fer un Pla Director de Via Pública i contempla fer reparacions de diversos vials i asfaltatges, com el de l’Avinguda de Catalunya o la de l’Onze de Setembre. A més, s’instal·laran i ubicaran càmeres de trànsit.

Finalment, fa uns mesos, Palamós es va adherir al projecte de Ciutat Educadora. El Govern defensa que «es faran més campanyes per evitar el bullying o assetjaments sexuals».

- Publicitat -
- Publicitat -

Blink-182 confirma els primers concerts europeus del 2027 i alimenta els rumors d’una gira més àmplia

Blink-182 ja ha començat a dibuixar el seu calendari per al 2027. La banda formada per Mark Hoppus, Tom DeLonge i Travis Barker ha anunciat tres concerts propis a Europa que tindran lloc a Berlín, Milà i París, en una gira que també comptarà amb Pierce The Veil i Billy Talent com a artistes convidats.

Altres notícies