El Ple de Palafrugell va aprovar ahir una moció del grup municipal d’Esquerra Republicana i de Convergència i Unió que defensa la col·locació de banderes estelades a l’espai públic municipal, amb 11 vots a favor, set abstencions i dos vots en contra. Després de la sentència de la setmana passada del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que prohibia la col·locació d’una bandera independentista a una plaça de Sant Cugat del Vallès, ERC i CiU van voler acordar el «rebuig absolut» de tal sentència i «rebutjar la judicialització de la política».
El grup d’Entesa per Palafrugell es va abstenir i el PSC va decidir que hi hagués llibertat de vot per als seus regidors, que es van dividir entre abstencions i vots en contra. Juli Fernández, portaveu del PSC, va defensar que el seu grup sempre «ha votat a favor d’una sortida política per al conflicte Catalunya-Espanya» i que també consideren «injust» l’empresonament de polítics, però que creia que calia suavitzar la moció. En aquest sentit, va demanar a l’alcalde Piferrer canviar «rebuig absolut» per «discrepància», però el batlle no ho va acceptar.
Fernández va voler recordar que la sentència insta a les dependències públiques i institucions a garantir els principis de «neutralitat, legalitat i objectivitat», i que «la llibertat d’expressió individual està garantida»:
Per la seva banda, Josep Piferrer va justificar que no acceptava el canvi de «rebuig absolut» a «discrepància» perquè veu «intencionalitat política» en la sentència:
L’alcalde de Palafrugell també va voler denunciar que es processi per rebel·lió a «persones que només van pujar a un cotxe per demanar pau i tranquil·litat» i que aquest delicte «és inexistent», com diu que «s’ha demostrat a Alemanya, Bèlgica, Suïssa i Escòcia». Piferrer també va lamentar que «no tinguin la possibilitat» de sortir de la presó abans del judici.




