Acció tornarà als escenaris deu anys després per oferir un únic concert a Verges

accio-tornara-als-escenaris-deu-anys-despres-per-oferir-un-unic-concert-a-verges
Acció tornarà als escenaris deu anys després per oferir un únic concert a Verges

Deu anys després de la seva última actuació, Acció tornarà a pujar a un escenari. El grup baixempordanès ha anunciat un únic concert que tindrà lloc el pròxim 19 de setembre a la Plaça Major de Verges, en el que serà un retrobament molt esperat tant pels membres de la banda com pels seus seguidors.

Actius durant vuit anys, inicialment sota el nom d’Acció Festiva, el grup va deixar empremta en l’escena musical catalana amb tres discos publicats i una intensa activitat en directe. Durant aquella etapa van actuar en nombroses festes majors i festivals, passant per escenaris destacats com Barraques de Girona o les Festes de la Mercè de Barcelona, i participant també en iniciatives com La Marató de TV3.

Cançons com ‘Ser Diferent’, ‘Tot Està Per Fer’ o ‘Riure Per Viure’ van contribuir a consolidar una comunitat de seguidors fidel que encara avui recorda la banda amb estima. De fet, l’anunci del retorn ha despertat una gran expectació entre els fans que feia anys que esperaven una ocasió per tornar-los a veure junts.

La notícia es va donar a conèixer a través d’un vídeo enregistrat al Castell del Montgrí. A les imatges, els integrants del grup despleguen una gran pancarta amb què anuncien el seu retorn una dècada després. El vídeo, compartit a les xarxes socials, ha servit per oficialitzar una cita que arriba carregada de nostàlgia i simbolisme.

Tot i això, Acció ha volgut deixar clar que aquest concert no suposa una tornada definitiva ni l’inici d’una nova etapa artística. La banda explica que es tracta d’una celebració puntual pensada per retrobar-se amb totes les persones que van formar part de la seva història i compartir una nit especial marcada pels records, les emocions i els retrobaments. Una última oportunitat per reviure en directe unes cançons que van marcar tota una generació de seguidors.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ACCIÓ (@acciooficial)

L’entrada Acció tornarà als escenaris deu anys després per oferir un únic concert a Verges ha aparegut primer a Primera Fila.

Rosa Maria Jubany: «Vam venir a parar aquí perquè Sa Tuna era la meva cala»

En una entrevista a Ràdio Capital amb el suport de BSF Bugaderia i Renting, Rosa Maria Jubany ha explicat el nou projecte que lidera amb la seva família al Baix Empordà: l’Hotel Mar Roig de Pals. L’establiment, que fins fa poc operava sota el nom d’Es Portal, ha canviat recentment de mans i inicia una nova etapa sota la gestió de la família Jubany.

L’Hotel Mar Roig se suma als altres negocis que la família ja gestiona a la comarca: La Indiana de Begur, una casa indiana reconvertida en hotel boutique, i l’Hostal Sa Tuna, un establiment emblemàtic situat davant del mar.

Una vida vinculada a l’hostaleria

Rosa Maria Jubany prové d’una família profundament lligada al sector. Els seus avis van fundar la Masia Solà, al Moianès, i ella ha crescut entre restaurants, hostals i hotels. Tot i que molts la coneixen per ser la germana del cuiner Nandu Jubany, reivindica una trajectòria pròpia construïda durant dècades dins el món de l’hostaleria.

El projecte de Pals

L’Hotel Mar Roig representa una proposta diferent de la resta dels seus establiments. Situat entre camps d’arròs i molt a prop del mar, aposta per un turisme vinculat a la natura, el ciclisme i l’enoturisme. Jubany explica que la voluntat és treballar amb productors locals i oferir una gastronomia basada en el territori. “Tot producte de quilòmetre zero, tot el que es pugui”, destaca.

Apostar pel territori

La vinculació amb l’Empordà va començar l’any 2018 amb l’adquisició de l’Hostal Sa Tuna, un lloc que la família freqüentava des de feia anys. Des d’aleshores han anat ampliant la seva presència a la comarca amb nous projectes. Per a Jubany, és essencial treballar amb empreses i proveïdors locals, tant en l’àmbit alimentari com en serveis vinculats a l’activitat hotelera.

Bones perspectives per a l’estiu

Pel que fa a la temporada turística, la responsable dels establiments es mostra optimista. Segons explica, les reserves evolucionen positivament i la situació internacional podria afavorir el turisme de proximitat. “Els hotels realment estan molt plens”, assegura. De fet, considera que moltes persones optaran per quedar-se més a prop de casa i escolliran destinacions com la Costa Brava.

El repte del personal

Com bona part del sector, la família també afronta dificultats per trobar treballadors. Per fer-hi front, mobilitzen part de l’equip que habitualment treballa als establiments del Moianès durant els mesos d’estiu. Malgrat les dificultats, Rosa Maria Jubany afronta aquesta nova etapa amb optimisme i amb la voluntat de continuar creixent des de l’arrelament al territori.

Narcís Ferrer: “El club mai ha de perdre l’essència de saber d’on ve i qui és”

privat:-el-club-handbol-garbi-celebra-amb-una-rua-i-una-recepcio-a-l’ajuntament-de-palafrugell-l’ascens-a-primera-nacional-masculina
Privat: El Club Handbol Garbí celebra amb una rua i una recepció a l’Ajuntament de Palafrugell l’ascens a Primera Nacional masculina
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Narcís Ferrer: “El club mai ha de perdre l’essència de saber d’on ve i qui és”
Loading
/

L’ascens del primer equip masculí del Club Handbol Garbí a Primera Nacional ha obert una nova etapa per a l’entitat palafrugellenca. Tot i l’eufòria viscuda després d’assolir la fita, el club ja treballa per adaptar-se a les exigències d’una categoria estatal que comportarà nous reptes esportius, organitzatius i econòmics.

En una entrevista al Supermatí, el president del Garbí, Narcís Ferrer, ha reconegut que les darreres setmanes han estat especialment intenses. “El club, amb un cap de setmana, ha canviat la truita de dalt a baix. Les obligacions són més grans, les exigències més grans, els pressupostos més grans”, ha explicat.

Malgrat competir a Primera Nacional, el Garbí continuarà jugant dins del grup català de la categoria. Això evitarà llargs desplaçaments, però no reduirà la dificultat competitiva. Segons Ferrer, el gran canvi serà el nivell dels rivals, ja que es tracta de l’última categoria no professional de l’handbol estatal.

Una de les particularitats del projecte és que gran part de la plantilla està formada per jugadors del municipi. El president ha destacat que, d’un grup de vint jugadors, entre setze i disset són de Palafrugell. A més, ha recordat que els esportistes continuen assumint despeses per poder competir, una realitat molt diferent de la d’altres clubs de la categoria.

La planificació de la pròxima temporada passarà per mantenir el bloc que ha aconseguit l’ascens, recuperar antics jugadors formats al club i, si és possible, incorporar alguna peça diferencial. Tot plegat sense alterar l’essència d’un projecte estretament vinculat al territori i amb un objectiu central: la permanència.

Paral·lelament, el sènior femení B també ha celebrat un ascens històric a Lliga Catalana Argent en la seva primera temporada d’existència. Ferrer considera que aquest èxit és el resultat de l’aposta que el club ha fet durant els últims anys per l’handbol femení i per la consolidació d’una estructura esportiva completa.

L’entitat també reforçarà els equips tècnics per afrontar el nou escenari competitiu. Entre les novetats hi haurà la incorporació de nous perfils de suport per professionalitzar aspectes com l’anàlisi de vídeo o la preparació física.

Malgrat el creixement esportiu, Ferrer té clar quin ha de continuar sent el camí del club. “El club mai ha de perdre l’essència de saber d’on ve i qui és”, ha afirmat. Una filosofia que passa per continuar potenciant la base i mantenir un model construït al voltant dels jugadors i jugadores de casa.

Les Matinals Sureres s’estenen a Palamós i Cadaqués en una nova edició dedicada a la pela del suro

museu del suro

Les Matinals Sureres arribaran aquest estiu a Palamós i Cadaqués. El Museu del Suro de Catalunya amplia així l’abast territorial d’aquesta proposta dedicada a la pela del suro. El programa es farà entre mitjan juny i mitjan juliol. La iniciativa manté les activitats habituals a Palafrugell i Llofriu. Enguany incorpora també noves experiències a Palamós i Cadaqués. L’objectiu és reforçar la connexió entre el patrimoni natural, la cultura i el món del vi.

Durant sis jornades, els participants podran seguir el recorregut del suro des de l’arbre fins al tap. El programa inclou demostracions de pela en entorns urbans i forestals. També ofereix activitats a les suredes de l’Alt Empordà.

Les propostes es completaran amb visites guiades al Museu del Suro de Catalunya. També hi haurà tallers divulgatius i degustacions de vins elaborats a l’Empordà. Una de les novetats destacades és la col·laboració amb diversos elaboradors de vi i agents del territori. Els assistents podran participar en tastos en espais vinculats a la producció vitivinícola. La proposta posa en valor la relació històrica entre el suro i el vi.

La pela del suro només es pot observar durant unes poques setmanes cada any. És el moment en què l’escorça es desprèn sense danyar l’alzina surera. Aquesta feina requereix experiència i coneixements transmesos entre generacions.

Veure treballar els peladors permet entendre un dels oficis més característics de les comarques gironines. També ajuda a conèixer el primer pas d’una activitat econòmica que ha contribuït a projectar el territori arreu del món.

Amb aquesta nova edició, el Museu del Suro de Catalunya continua la tasca de difusió del patrimoni surer. L’entitat vol acostar aquesta tradició a nous públics i reivindicar-ne el valor cultural, ambiental i econòmic. Les places són limitades i cal inscripció prèvia.

Supermatí – 11 juny 2026

Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Supermatí - 11 juny 2026
Loading
/

Toccata d’Empordà

Supermatí - opinió
Supermatí - opinió
Toccata d'Empordà
Loading
/
Crec que aquest cop el Sant Pare ha oblidat novament l’Empordà petit a l’hora de conèixer geografies terrenals. Per a una nova visita a futur, estaria bé que s’apuntés a l’agenda vaticana una check list que inclogués una pujada al Montgrí en dia de tramuntana, un bon  arròs de Pals o una volta contemplativa a ses Medes. Són només tres propostes que segur que li agradaran d’una comarca que és immensament petita en territori i alhora immensament gegant en paladars, accions, racons i xefles. Parlem de vida.
El mes de maig, a més de més d’un raig, també ens ha portat un juliol anticipat, amb altes temperatures, mosquits a les nits i el pantaló curt i les esperades xancletes. La roba lleugera m’encanta. Tallar el cabell ben curt. Vida.
Ha vingut tan de pressa, el bon temps, que és el primer any que al maig ja estic moreno. I és el primer, que a principi de juny ja he pogut rescatar de l’armari el meu banyador model Albert Fort, que cada cop em va més estret i em surt tot espatxurrat; però com que no em vull fer gran, m’enganyo observant que l’univers s’expandeix.
Ara que fa trenta-dos anys que  tinc vint anys, ara que encara tinc força, tinc ganes d’un estiu llarg, entusiasta i militant.
Com a bon empordanès tinc ganes del pollastre a Can Padrès. Com a bon begurenc tinc ganes de veure ambient. Com a bon aprenent de ganxó tinc ganes de Porta Ferrada, Thyssen i Festa Major. Tinc ganes de la Bisbal, Tinc ganes de Foixà. Tinc ganes de bici a Fontanilles. Tinc ganes de tramuntana. De beure amb porró i de coca de Sant Joan. Tinc ganes de teatre, de titelles i poesies. De ballar al carrer. I entre nits de juny, sardanes a plaça, cançons de taverna, fires dels vins,  i banys en boles a mitjanit, espero un estiu a l’Empordà. Un estiu per emmarcar.
Converses de matinada, buganvil·lies i lectures, tes amb menta, pujades a es garrigar, capgrossos i gegants, correfocs, petardus, i fer l’animal mentre el cos aguanti.Vida. Viure dins d’un poema de Foix. Vestit d’algues or i escata, I entre pineda i garric, plantar la meva bandera, ja m’heu entès.
Tots els estius del món, que són per mi el cel a la terra, es concentren en el nostre Empordà. El Papa de Roma es perd enguany el nostre petit paradís. Potser és tan temptador, que prefereix no arriscar-se. Bon i immens istiu a tothom.