Mor Oliver Tree en un accident d’helicòpter a Rio de Janeiro que deixa sis víctimes mortals

mor-oliver-tree-en-un-accident-d’helicopter-a-rio-de-janeiro-que-deixa-sis-victimes-mortals
Mor Oliver Tree en un accident d’helicòpter a Rio de Janeiro que deixa sis víctimes mortals

El cantant nord-americà Oliver Tree ha mort als 32 anys en un accident d’helicòpter ocorregut aquest diumenge a Rio de Janeiro. L’artista sembla que seria un dels ocupants d’una de les dues aeronaus que van col·lidir en ple vol sobre la ciutat brasilera, en un sinistre que ha deixat un balanç de sis víctimes mortals.

Segons fonts pròximes a la investigació, entre les persones que figuraven a la llista de passatgers d’un dels helicòpters hi havia el músic nord-americà Oliver Tree, de 32 anys; el creador de contingut argentí Gaspar Prim Díaz, conegut com a Gaspi; el productor argentí Lucas Vignale, i el productor brasiler Lucas Brito Chaves.

Tot i que aquests noms apareixen al registre de vol, les autoritats encara no han pogut confirmar oficialment la identitat de les víctimes. Els cossos recuperats al lloc de l’accident van quedar greument afectats per l’incendi posterior a l’impacte i serà necessari completar les tasques d’identificació abans de fer-ne una confirmació definitiva.

Segons les primeres informacions, un dels helicòpters va caure sobre un aparcament de vehicles elèctrics situat al barri de Recreio dos Bandeirantes. L’impacte va provocar una forta explosió i un incendi que va acabar afectant una vintena de cotxes estacionats a la zona.

Tree es trobava de gira i venia d’actuar recentment a São Paulo. Amb una trajectòria marcada per l’èxit de cançons com ‘Life Goes On’, ‘Miss You’ o ‘Hurt’, l’artista s’havia convertit en una de les figures més reconeixibles de l’escena alternativa internacional gràcies a la seva combinació de pop, electrònica i una posada en escena inconfusible.

Les autoritats brasileres han obert una investigació per aclarir què va provocar la col·lisió. Les tasques d’identificació de les víctimes continuen en marxa, mentre el món de la música i les xarxes socials lamenten la pèrdua d’un artista que havia aconseguit construir una comunitat de seguidors arreu del món.

L’entrada Mor Oliver Tree en un accident d’helicòpter a Rio de Janeiro que deixa sis víctimes mortals ha aparegut primer a Primera Fila.

La Fira de la Gamba de Palamós supera els 50.000 tiquets venuts i torna a batre rècords de participació

privat:-la-fira-de-la-gamba-de-palamos-torna-a-batre-records-de-participacio-arribant-als-50.000-tiquets-venuts-en-la-seva-11a-edicio
Privat: La Fira de la Gamba de Palamós torna a batre rècords de participació arribant als 50.000 tiquets venuts en la seva 11a edició

La Fira de la Gamba de Palamós ha tornat a superar les xifres de participació de les edicions anteriors. La cita gastronòmica, celebrada aquest dissabte a l’esplanada de la llotja del port pesquer, ha venut més de 50.000 tiquets, una xifra que representa un nou rècord i que millora clarament els resultats de l’any passat.

Durant tota la jornada, els visitants han pogut degustar prop de 500 quilos de Gamba de Palamós, tant a la planxa com en diverses elaboracions preparades pels restauradors locals.

Una quinzena d’establiments i productors han participat en la fira amb propostes gastronòmiques variades. Entre els plats que s’han pogut tastar hi havia croissants amb tàrtar de gamba, arrossos, fideus, raviolis, croquetes, suquets, mandonguilles amb gamba i fins i tot gelats i granissats elaborats amb aquest producte emblemàtic de la pesca palamosina.

La fira ha registrat prop de deu mil tiquets més que en l’edició anterior. Aquest increment confirma la consolidació de l’esdeveniment com una de les cites gastronòmiques més destacades de la Costa Brava i del conjunt de les comarques gironines.

Més enllà de l’oferta culinària, el programa ha inclòs visites guiades a embarcacions de la flota pesquera local i a la subhasta del peix de la llotja. Els assistents també han pogut seguir demostracions de cuina en directe a càrrec dels professionals de l’Espai del Peix, que han elaborat diverses receptes amb la gamba com a ingredient principal.

La jornada ha comptat amb la presència del conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, Òscar Ordeig, que ha visitat els expositors i ha conegut de primera mà l’activitat dels restauradors participants.

En el marc de la programació també s’ha lliurat el reconeixement d’Ambaixadores de la Gamba de Palamós 2026 a les cuineres palamosines Lluïsa Ferrer, Marina Plana i Helena Juscafresa. El guardó destaca la seva tasca de divulgació de la cuina tradicional i de promoció de la gamba i de les espècies pesqueres locals a través de tallers, xerrades i activitats gastronòmiques.

Els Bombers es retiren de la recerca del jove desaparegut amb moto d’aigua a Roses

Els Bombers s’han retirat aquest migdia de la recerca del jove de 16 anys desaparegut des de dimecres a la badia de Roses mentre anava amb moto d’aigua amb altres persones. Els efectius han rastrejat durant més d’una hora la zona propera a Begur, però finalment han desactivat el dispositiu a l’espera que sigui necessari reprendre’l.

Mentrestant, els Mossos d’Esquadra mantenen activa una unitat marítima a la zona, treballant de manera coordinada amb Salvament Marítim i la Guàrdia Civil per intentar localitzar el noi, que fa ja tres dies que està desaparegut.

Paral·lelament, la Guàrdia Civil continua investigant els fets i prenent declaració a testimonis, persones relacionades amb el cas i també a l’empresa propietària de les motos d’aigua, que aquest divendres van quedar precintades.

Aquesta mesura es va adoptar després de comprovar que la moto d’aigua amb què circulava el jove va aparèixer a la platja de Pals, a diversos quilòmetres al sud del punt on, presumptament, hauria caigut al mar.

Ara mateix, una de les principals hipòtesis amb què treballen els equips d’emergència és que el noi hauria perdut l’armilla salvavides abans de caure a l’aigua.

La plataforma que reclama millorar les carreteres del Baix Ter demana que els pressupostos incloguin totes les vies

La plataforma ‘Prou excuses. Carreteres segures al Baix Ter’ demana als grups polítics que incorporin les millores a totes les carreteres del Baix Ter i no només a les que actualment estan pressupostades. Des de l’entitat assenyalen que el condicionament de la GI-633 i la GI-634 entre Colomers i Verges, que concentra el gruix de la inversió, i l’adequació de la C-31 al pas d’Ullà i Torroella de Montgrí és suficient. Per això, exigeixen que abans de l’aprovació definitiva dels comptes, s’incorporin la resta de vies i l’import necessari que implica uns 50 milions d’euros «tal com el Govern es va comprometre» el mes de gener amb els alcaldes. De fet, recorden que 21 ajuntaments han aprovat mocions en favor de la plataforma.

En un comunicat, l’entitat es queixa perquè ara per ara la inversió prevista als pressupostos és de 16,5 milions, molt lluny dels 50 inicials. Això fa que algunes de les vies que «són el cor del Baix Ter» hagin quedat fora de les obres de millora que reclamen els veïns i també l’associació.

«Demanem amb claredat que els grups parlamentaris entrin esmenes per a la GI-643, la GI-642, la GI-641 i el tram de la C-31 entre Ullà i Verges, amb import i amb calendari. Hi som a temps, però queda poc temps», resa el comunicat.

A l’escrit també deixen clar a la consellera de Territori, Sílvia Paneque, que «no n’hi ha prou» amb el que s’ha pressupostat i que inclou la carretera C-31 entre Ullà i Torroella, que Paneque va anar a fer una visita d’obres fa una setmana. L’entitat assenyala que aquestes obres «no poden esperar més» i que el degoteig d’accidents al Baix Ter «és constant».

Les reclamacions que fan des de l’entitat és que hi hagi «unes condicions mínimes» amb carrils de 3,5 metres i vorals d’entre 1 i 1,5 metres, «tal com fixa la normativa vigent».

A més, recorden que el consens al territori és «majoritari» i que la reivindicació és col·lectiva. «Si els compromisos no es compleixen, no serà a la plataforma a qui s’haurà pres el pèl, serà a tot el Baix Ter, als veïns i veïnes i als 21 consistoris que han fet seva aquesta demanda», remarca l’escrit.

 

Una exposició amb fotografies de Paco Dalmau commemorarà els 25 anys de Ràdio Capital a Palafrugell

Palafrugell acollirà, del 19 de juny al 19 de juliol, l’exposició «Ràdio Capital. 25 anys de notícies · Palafrugell», una mostra que commemora els 25 anys de trajectòria de Ràdio Capital i que permetrà redescobrir alguns dels moments més destacats de la història recent del municipi a través de la fotografia i el periodisme local.

L’exposició s’inaugurarà el dijous 19 de juny a les 19 h davant del Mercat Municipal, i serà oberta a tota la ciutadania.

La mostra té una singularitat especial: és la primera exposició que es presenta a Palafrugell construïda íntegrament a partir de fotografies de Paco Dalmau, una de les figures més destacades de la fotografia local i autor d’un dels arxius gràfics més importants del Baix Empordà. Durant dècades, la seva càmera ha documentat la vida social, cultural, política i festiva del municipi, convertint-se en un testimoni privilegiat de la seva evolució.

A partir d’una selecció de vint-i-cinc imatges, una per cada any de trajectòria de Ràdio Capital, l’exposició ofereix un recorregut pels esdeveniments, transformacions i moments que han marcat la vida de Palafrugell durant l’últim quart de segle. Entre els episodis representats hi ha la pandèmia de la Covid-19, la gran nevada del 2010, el referèndum de l’1 d’Octubre, la restauració de la Torre de Can Mario, els 50 anys de la Cantada d’Havaneres de Calella de Palafrugell, el centenari de l’Escola Torres Jonama i altres fets rellevants de la vida local.

Les fotografies es complementen amb continguts periodístics i sonors elaborats per Ràdio Capital. Cada peça incorpora un codi QR que permet accedir a la notícia original i escoltar-ne la versió radiofònica, convertint la visita en una experiència interactiva que connecta la memòria visual de Paco Dalmau amb l’arxiu informatiu de l’emissora.

L’exposició ha estat comissariada per Martí Sabrià i Deulofeu, comissari dels actes del 25è aniversari de Ràdio Capital, i forma part d’un projecte que recorrerà diversos municipis del Baix Empordà amb mostres creades específicament per a cada població.

L’exposició és co-organitzada amb l’Ajuntament de Palafrugell i la celebració dels 25 anys de Ràdio Capital compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona, el Consell Comarcal del Baix Empordà i el Club nautic Estartit..