L’Hospital de Palamós optimitza la gestió dels medicaments i en redueix el malbaratament amb el projecte PimCAT

L’Hospital de Palamós participa en el projecte PimCAT, una plataforma digital que permet compartir medicaments propers a la caducitat entre centres sanitaris catalans. La iniciativa busca reduir el malbaratament farmacèutic, minimitzar l’impacte ambiental i millorar l’eficiència en la gestió dels recursos sanitaris

Redacció
Redaccióhttps://test.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

L’Hospital de Palamós forma part del projecte PimCAT, una iniciativa impulsada pel Consorci Sanitari i Social de Catalunya (CSC) per optimitzar la gestió dels medicaments i reduir-ne el malbaratament. El centre empordanès forma part de les 20 entitats participants, que donen cobertura a un total de 32 centres sanitaris d’arreu de Catalunya.

Segons les estimacions, la despesa anual derivada dels medicaments caducats als serveis de farmàcia hospitalària arriba als 4 milions d’euros. A aquest cost econòmic s’hi suma també l’impacte mediambiental associat als processos de retirada i eliminació dels fàrmacs que ja no es poden utilitzar.

Per fer front a aquesta situació, PimCAT ha desenvolupat una plataforma digital d’intercanvi de medicaments. A través d’aquesta eina, els serveis de farmàcia poden publicar els fàrmacs amb una data de caducitat propera que preveuen no consumir. Altres centres sanitaris interessats poden sol·licitar-los i gestionar-ne la transferència, afavorint així un ús més eficient dels recursos disponibles.

El conveni d’adhesió al projecte es va signar el passat 12 de març. Des d’aleshores, el servei de farmàcia de l’Hospital de Palamós ha dut a terme accions de formació i sensibilització dirigides al personal per millorar la detecció de medicaments amb dates de caducitat properes i reforçar-ne la gestió.

El projecte s’emmarca en les polítiques de sostenibilitat i eficiència del Departament de Salut, amb l’objectiu de promoure un ús més racional dels medicaments i reduir l’impacte ambiental del sistema sanitari. La iniciativa és un encàrrec del Departament al CSC, a través de la Direcció General d’Ordenació i Regulació Sanitària, i compta amb finançament del Fons d’Ús Racional del Medicament. Coincidint amb el Dia Mundial del Medi Ambient, la iniciativa posa en valor la contribució dels centres sanitaris a la reducció de residus i al foment d’una gestió més sostenible dels recursos farmacèutics.

- Publicitat -
- Publicitat -

1 COMENTARI

Comments are closed.

Alicia Keys celebra 25 anys de «Songs In A Minor»

«Songs In A Minor» va ser el disc debut que va catapultar a la cantant nord-americana Alicia Keys cap a la fama. És per aquest motiu, que en commemoració els 25 anys de l’àlbum, l’artista publicarà aquest divendres, 26 de juny, noves edicions especials en format vinil, amb versió ampliada i acabats en els colors marbre taronja

Altres notícies