L’Hospital de Palamós instal·la un punt de recollida d’antibiòtics per promoure’n un ús responsable

La iniciativa coincideix amb el Dia Europeu per a l’ús prudent dels antibiòtics i busca conscienciar la població sobre els riscos de les resistències bacterianes.

Redacció
Redaccióhttps://test.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

L’Hospital de Palamós ha posat en marxa una campanya per promoure un ús responsable dels antibiòtics. A partir de dilluns vinent i durant un mes, el servei de farmàcia habilitarà un punt de recollida provisional per retornar els antibiòtics sobrants.

Aquest punt estarà ubicat a la consulta externa de medicació hospitalària de dispensació ambulatòria. L’objectiu és fomentar la consciència sobre el bon ús dels antibiòtics, evitar-ne l’acumulació a les llars i impedir pràctiques com l’automedicació o l’eliminació inadequada, que poden provocar resistències bacterianes i afectar el medi ambient.

Aquesta acció s’emmarca dins el Dia Europeu per a l’ús prudent dels antibiòtics, que se celebra cada 18 de novembre. Coincideix amb l’inici de la Setmana mundial de conscienciació sobre la resistència als antimicrobians, una iniciativa del Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties.

A més del punt temporal de recollida a l’Hospital, es recorda a la ciutadania que pot portar els antibiòtics caducats o en desús als punts habituals de les farmàcies. També s’hi poden dipositar els envasos buits, per garantir un reciclatge adequat.

La campanya vol alertar sobre els riscos associats a les malalties infeccioses causades per microorganismes resistents. També vol involucrar la població i els professionals sanitaris en la protecció de la salut humana i del medi ambient.

- Publicitat -
- Publicitat -

Alicia Keys celebra 25 anys de «Songs In A Minor»

«Songs In A Minor» va ser el disc debut que va catapultar a la cantant nord-americana Alicia Keys cap a la fama. És per aquest motiu, que en commemoració els 25 anys de l’àlbum, l’artista publicarà aquest divendres, 26 de juny, noves edicions especials en format vinil, amb versió ampliada i acabats en els colors marbre taronja

Altres notícies