Begur aposta per no restringir l’accés a la majoria de les platges apel·lant a l’autoresponsabilitat

Només les cales de Sa Tuna i Aiguablava tancaran aquest estiu quan s’omplin i comptaran amb mesures físiques de separació entre usuaris

Redacció
Redaccióhttps://test.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Des de l’1 de juliol l’Ajuntament de Begur ha començat a realitzar un control de l’aforament i l’accés a totes les platges del litoral del municipi amb l’objectiu de garantir el compliment de les mesures de seguretat i d’higiene establertes pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya per tal d’evitar el contagi i la propagació de la Covid-19 en el marc de la nova fase de represa.

El consistori aposta per no restringir l’accés a la majoria de les seves platges i cales aquest estiu i apel·la a l’autoresponsabilitat dels veïns i veïnes i visitants. En aquest sentit, l’Ajuntament potenciarà la campanya informativa i comunicativa distribuint senyalització específica arreu del litoral i habilitant diferents agents cívics i membres de l’Àrea de Turisme que recorreran les platges i el nucli de Begur per tal d’informar i resoldre dubtes als usuaris i explicar les mesures de seguretat pertinents.

Així, les dues úniques platges que tindran aquest estiu un règim diferent seran Sa Tuna i Aiguablava, que sí es tancaran quan s’omplin i comptaran amb mesures físiques de separació entre usuaris. Les dues cales, malgrat ser especialment populars, representen una petita part del total i, sense elles, els banyistes encara disposen de més del 90% del litoral municipal.

En aquest sentit, Eugeni Pibernat, regidor de Platges, explica que “Sa Tuna i Aiguablava representen una part molt petita de l’aforament de les platges del municipi, només un 10%. A la resta de platges l’accés serà lliure apel·lant contínuament a l’autoresponsabilitat dels usuaris, sobretot a l’hora de mantenir la distància interpersonal mínima”. L’aforament es podrà consultar a la pàgina web de l’àrea de turisme de Begur.

- Publicitat -
- Publicitat -

Blink-182 confirma els primers concerts europeus del 2027 i alimenta els rumors d’una gira més àmplia

Blink-182 ja ha començat a dibuixar el seu calendari per al 2027. La banda formada per Mark Hoppus, Tom DeLonge i Travis Barker ha anunciat tres concerts propis a Europa que tindran lloc a Berlín, Milà i París, en una gira que també comptarà amb Pierce The Veil i Billy Talent com a artistes convidats.

Altres notícies