La Bisbal d’Empordà posa en marxa el pla de neteja que durarà cinc mesos i costarà 416.000 euros

S'ha dividit el poble en vuit sectors i s'avisarà als veïns abans de l'actuació a cada un dels barris

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

La Bisbal d’Empordà ha començat aquest dilluns el pla de neteja que va anunciar fa uns mesos l’ajuntament. Es tracta d’un pla en el qual s’ha dividit el poble en vuit sectors i s’anirà treballant progressivament a cadascun d’ells. El cost total de l’actuació és de 416.000 euros i es preveu que es trigui cinc mesos a acabar. Un cop finalitzat, l’objectiu del consistori és que amb un manteniment periòdic n’hi hagi prou. La feina principal consisteix en netejar la brutícia dels carrers, tant de manera manual com amb màquines i fent servir aigua a pressió. També es retiraran les herbes, s’arreglaran els panots malmesos, es canviaran les senyals deteriorades i s’aprofitarà per repintar als carrers que calgui.

A banda, està prevista l’actuació en parcs infantils, camins rurals i enllumenat, i es farà una primera fase d’asfaltats a algunes de les vies que estan més deteriorades. Una feina que farà la Brigada Municipal que comptarà amb el suport puntual d’empreses externes. Des de l’Ajuntament assenyalen que amb el pla de neteja es vol «posar la ciutat en condicions» i que recorrerà tots els carrers de la capital del Baix Empordà.

De moment s’ha començat pel sector sud i aquest dilluns ja s’ha començat a netejar la zona de l’Avinguda President Companys. El regidor de via pública, Xavier Dilmé, ha deixat clar que s’avisarà als veïns de cada barri abans de neteja perquè sàpiguen amb deteniment quines actuacions es duran a terme i durant quins dies.

Dilmé també ha demanat col·laboració als ciutadans per tal de tenir «una Bisbal el més neta possible». En aquest sentit, l’Ajuntament ha facilitat una adreça de correu electrònic i un número de telèfon mòbil on els ciutadans poden enviar missatges de whatsapp per fer arribar queixes o suggeriments en relació al pla.

- Publicitat -
- Publicitat -

Blink-182 confirma els primers concerts europeus del 2027 i alimenta els rumors d’una gira més àmplia

Blink-182 ja ha començat a dibuixar el seu calendari per al 2027. La banda formada per Mark Hoppus, Tom DeLonge i Travis Barker ha anunciat tres concerts propis a Europa que tindran lloc a Berlín, Milà i París, en una gira que també comptarà amb Pierce The Veil i Billy Talent com a artistes convidats.

Altres notícies