L’alcalde de la Tallada, Josep Ferrer, va explicar ahir en una entrevista al Supermatí els motius pels quals els guàrdies civils podrien haver decidit retirar les urnes i carregar justament a la Tallada. Ha explicat que al ser un municipi petit, de 480 habitants, «tot obert, on la plaça de l’ajuntament i els carrers del voltant estan oberts», els guàrdies civils «ho van tenir molt fàcil».
El municipi ja ha presentat querella contra la policia per les càrregues del referèndum. A més, reclamen també l’import dels danys causats, que, segons l’alcalde, ronden els mil euros. Ferrer ha assegurat que han esperat un any a posar la denúncia pels tràmits i perquè «no hi havia conformitat amb els veïns». Amb aquesta querella tenen «l’esperança de tenir un judici».

L’alcalde també ha recordat com van entrar a les instal·lacions municipals; «ens van trencar la porta d’entrada i ens van trencar totes les portes de dins que separen les dependències i la finestra que dóna fora, a la ara plaça 1 d’octubre».»Va ser un mal dia pel municipi», diu Ferrer. «Va tocar a tota la gent», fins i tot, lamenta, a la mainada.




