Eusebi Esgleas: «La mar està malament, i hi hem de fer alguna cosa»

Parlem amb Eusebi Esgleas, patró major de la Confraria de Pescadors de Blanes

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Eusebi Esgleas: "La mar està malament, i hi hem de fer alguna cosa"
Loading
/

Parlem amb Eusebi Esgleas, patró major de la Confraria de Pescadors de Blanes.

Aquesta setmana us hem explicat un acord entre els pescadors i la Generalitat que s’ha qualificat d’històric. Per què? Doncs perquè permetrà que les confraries de pescadors gestionin directament unes àrees del mar molt concretes. Els punts on creixen i es reprodueixen espècies amb un alt valor ecològic.

Segons aquesta entesa, 500 km2 del litoral seran vedats o gestionats pel sector pesquer, de moment per a un període de dos anys. En aquesta zona s’implementaran mesures per potenciar la sostenibilitat i la preservació dels recursos marins. La iniciativa preveu establir diversos caladors pesquers explotats per flotes d’arrossegament de diferents confraries, en un model de cogestió de pescadors i científics, amb el suport de l’administració.

N’hem parlat amb l’Esusebi Esgleas.

- Publicitat -
- Publicitat -

InDGround es presenta com una alternativa als grans festivals amb un únic escenari

El calendari de festivals continua sumant noves propostes i aquest estiu s’hi afegirà InDGround, un certamen de nova creació que debutarà el pròxim 29 d’agost a Sant Pere de Ribes amb un format que vol diferenciar-se dels grans esdeveniments multitudinaris. La seva principal aposta passa per oferir un únic escenari, sense concerts simultanis, perquè el

Altres notícies