L’ermita de Sant Ramon de Begur torna a acollir la benedicció de les palmes

El mossèn Josep Taberner ha recuperat la tradició de la benedicció de les palmes a l'Ermita de Sant Ramon després de la pluja de l'any passat

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Begur ha recuperat aquest diumenge la tradició de fer la benedicció de les palmes de Diumenge de Rams a l’esplanada de davant l’ermita de Sant Ramon. Tot ha estat possible amb el nou rector, mossèn Josep Taberner, que ja ho va voler fer l’any passat, primer any al municipi, però que no va ser possible per culpa de la pluja. La recuperació de l’antic emplaçament ha estat ben acollit pels veïns, que n’han aplegat més de 200. Seguidament, han anat a l’església parroquial per fer la missa solemne.

La tradició de fer la benedicció a l’ermita de Sant Ramon es va deixar de fer durant la presència de l’anterior rector, mossèn Joan Pujol. Amb la benedicció, a més, l’ermita resta oberta, fent que la gent pugui visitar-la. Fins ara, l’ermita només s’obria per la diada del patró.

Diumenge de Rams és una festivitat litúrgica que inicia el cicle de festes de Setmana Santa. Amb ella els membres de la comunitat cristiana commemoren l’entrada de Jesucrist a Jerusalem amb un acte principal que consisteix en la benedicció dels rams, d’olivera o de llorer, les palmes i els palmons. A les comarques gironines, per aquesta diada, hi ha la tradició de què el padrí i la padrina regalin un tortell al seu fillol o fillola.

- Publicitat -
- Publicitat -

Alicia Keys celebra 25 anys de «Songs In A Minor»

«Songs In A Minor» va ser el disc debut que va catapultar a la cantant nord-americana Alicia Keys cap a la fama. És per aquest motiu, que en commemoració els 25 anys de l’àlbum, l’artista publicarà aquest divendres, 26 de juny, noves edicions especials en format vinil, amb versió ampliada i acabats en els colors marbre taronja

Altres notícies