El primer tinent d’alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Josep Melcior Muñoz, ha fet públic el seu rebuig a l’aplicació de l’article 155. El líder del PSC, que governa amb Tots per Sant Feliu i Esquerra Republicana, decideix distanciar-se de la voluntat del govern espanyol del PP, amb el suport del PSOE i de Ciutadans, per intervenir l’autogovern. La resta de regidors socialistes ganxons, Laura Serrano i Salvador Calabuig, també donen suport a aquest posicionament.
Muñoz subscriu la carta que han fet pública l’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet i els alcaldes de Terrassa, Granollers i Castellar del Vallès. La nota també ha estat recolzada per altres regidors, com la tinent d’alcalde de Girona Sílvia Paneque.
«Els posicionaments en defensa del diàleg i el pacte estan essent arraconats i marginats i davant d’això només ens queda seguir defensant la democràcia i treballar per sortir d’aquest malson», assegura Muñoz en un comunicat. Els socialistes ganxons carreguen contra el govern espanyol, a qui acusen de «posar encara més en perill la convivència i l’autogovern», però alhora critiquen les «maldestres actuacions» de Junts pel Sí i la CUP.
«Ni DUI ni 155»
També s’han posicionat altres regidors del PSC al Baix Empordà, alguns amb responsabilitat de govern. A Calonge i Sant Antoni, demanen que s’esgotin fins al darrer moment totes les possibilitats de diàleg.
L’exalcalde de Palafrugell i referent del socialisme empordanès, Juli Fernández, s’ha fet seu el lema de «ni DUI ni 155». Per això, reclama que Carles Puigdemont convoqui eleccions com a sortida al conflicte.
El primer tinent d’alcalde de Platja d’Aro i secretari d’organització del PSC gironí, Maurici Jiménez, constata que «hi ha molta gent que esta treballant perquè les coses no vagin més enllà». També recorda que s’ha arribat a aquest punt «per la voluntat d’alguns que van decidir saltar-se les lleis i d’uns altres que es van negar a parlar de res».




