El Museu Terracotta exposa diverses peces de ceràmica blava catalana procedents de la Fundació Mascort de Torroella. A Catalunya, el color blau obtingut amb el mineral de cobalt es va utilitzar en la decoració de la producció de ceràmica des de la baixa edat mitjana i fins al segle XIX. Hi va destacar sobretot la ciutat de Barcelona, però també es va elaborar pisa blava a Lleida i Reus.
Les peces triades en aquesta selecció mostren alguns exemplars de les produccions de Barcelona i Lleida. Ho explica l’alcalde Lluís Sais.
Hi ha una gerra d’aiguamans, inspirada en les produccions de Savona (nord d’Itàlia), decorada amb un gran vaixell; una plata de la sèrie anomenada «de faixes o cintes», i peces destinades a ús farmacèutic. Les quatre peces daten del segle XVIII. Es mostra, així mateix, una plata de la producció de Lleida, de la sèrie anomenada «de la panotxa» d’inspiració italiana, i un curiós platet «d’olives» o d’engany. Les peces daten de la segona meitat del segle XVII.
Les obres es podran veure fins a finals d’any a l’Espai El Forn del Museu Terracotta.




