El Govern fa obligatòria la mascareta en centres sanitaris i residències per l’alta incidència de la grip

L’augment dels contagis, amb prop de 90.000 casos setmanals, ha avançat la temporada gripal i ha incrementat els ingressos hospitalaris, fet que posa en risc el sistema sanitari.

Redacció
Redaccióhttps://test.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Govern obligarà a portar mascareta en centres sanitaris i residències a partir de demà per frenar l’augment de casos de grip i altres infeccions respiratòries. La mesura s’aplicarà a totes les persones a partir de 6 anys, incloent treballadors, pacients i visitants, i tindrà una vigència inicial de 15 dies.

L’obligació afecta centres d’atenció primària, hospitals, centres de salut mental, centres intermedis, residències de gent gran i centres per a persones amb discapacitat. Queden exempts d’aquesta norma les persones ingressades a la seva habitació i aquelles que no puguin portar mascareta per raons mèdiques o de discapacitat.

El Departament de Salut ha pres aquesta decisió davant l’increment del 50% de casos d’infeccions respiratòries en només una setmana. Durant la primera setmana de desembre, es van diagnosticar prop de 90.000 casos, amb una incidència de 1.100 casos per cada 100.000 habitants.

La temporada de grip s’ha avançat quatre setmanes respecte a anys anteriors, i predomina la variant A(H3N2), coneguda com a variant K, que pot provocar una menor resposta immunitària. La situació ja ha provocat més ingressos hospitalaris que la temporada passada, i s’espera que continuï augmentant.

Amb aquesta mesura, el Govern vol protegir especialment la població vulnerable i garantir el funcionament dels centres sanitaris en un moment de màxima pressió assistencial.

- Publicitat -
- Publicitat -

2 COMENTARIS

Comments are closed.

Alicia Keys celebra 25 anys de «Songs In A Minor»

«Songs In A Minor» va ser el disc debut que va catapultar a la cantant nord-americana Alicia Keys cap a la fama. És per aquest motiu, que en commemoració els 25 anys de l’àlbum, l’artista publicarà aquest divendres, 26 de juny, noves edicions especials en format vinil, amb versió ampliada i acabats en els colors marbre taronja

Altres notícies