El Consell Comarcal del Baix Empordà ha presentat recentment un manifest que demana revertir la precarietat laboral, millorar els sous i condicions de treball i també baixar la taxa d’atur. Aquest text ha estat presentat als diversos municipis de la comarca per tal que s’adhereixin. Des de l’ens, afirmen que cal fer «un treball conjunt» i que amb aquest manifest «‘s’uneixin esforços entre empreses, institucions públiques i associacions».
El document forma part del Pla Estratègic de Promoció Econòmica que està impulsant el Consell. El citat manifest recull que els efectes de la crisi econòmica «van deixar a moltes persones a l’atur entre el 2008 i el 2013» i que, malgrat «la intensa creació d’ocupació dels darrers anys i la millora econòmica», encara «perduren elevades taxes d’atur i amb uns salaris baixos i unes condicions precàries de treball».
En aquest sentit, també demanen que les persones «puguin percebre uns ingressos suficients» fruit del treball per tal de «dur una vida digne» i tenir una «societat equilibrada, inclusiva i participativa». El manifest insta als organismes corresponents «a millorar la qualitat de l’ocupació laboral».




