S’han publicat nous àudios del sumari de l’1 d’Octubre on s’escolten declaracions de la consellera destituïda de Treball, Afers Socials i Família Dolors Bassa del 18 d’abril al Tribunal Suprem, un mes després del seu processament per rebel·lió i tornada a la presó.
En els enregistraments publicats per El Nacional, l’exconsellera respon només a les preguntes del seu advocat, Mariano Bergés, i defensa el «dret a la llibertat ideològica, llibertat d’expressió i llibertat política incloent la dissidència». Nega haver promogut mai la violència i reitera que «totes les declaracions han estat pacífiques».
Bassa explica que «el referèndum es va convocar com a resultat d’un mandat popular democràtic». Al segon enregistrament, l’exconsellera es dirigeix directament al jutge Pablo Llarena per demanar la seva llibertat.
https://www.youtube.com/watch?v=7DGgECDo13I




