El comerç del Baix Empordà posa l’esperança en les noves mesures

Els dies 1 i 2 de maig se celebrarà a Platja d'Aro l'edició de la Botiga al carrer, que enguany inclourà també a la restauració.

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Aquesta setmana s’apliquen les noves mesures que afecten al comerç i a la mobilitat, dos factors que han castigat molt el Baix Empordà i que ara permetrà agafar una mica d’aire.

A partir d’ara, es recupera la mobilitat lliure a tot Catalunya amb el grup bombolla, de manera que permetrà a gent d’altres comarques anar al Baix Empordà. A més a més, el comerç podrà obrir als caps de setmana, també el no essencial, i les botigues instal·lades a centers comercials. Els grans establiments podran obrir en una superfície màxima de 800 metres quadrats amb aforament limitat al 30%.

Veronica Serralvo, de dinamitzadora d’Oohxigen, l’agrupació de comerç i negocis de Palafrugell, ha explicat a Ràdio Capital que «ja era hora després de dos mesos de tancament«.

Serralvo ha remarcat que «per sort a Palafrugell no hi ha hagut tancaments importants de negocis» i ha animat als clients a «seguir confiant en el petit comerç de proximitat, en la restauració, en els que no han fallat mai».

Manel Canadell, des de l’Associació d’Empresaris de Castell Platja d’Aro i S’agaró ha dit que la situació és molt complicada, però que celebren l’obertura dels confinaments i la possibilitat d’obrir els caps de setmana, ja que esperaven que fos més endavant.

A més, també ha anunciat que el cap de setmana dels dies 1 i 2 de maig celebraran l’edició de la Botiga al carrer, que enguany serà «millor que altres anys» i ajudarà als botiguers i botigueres a recuperar-se.

A més a més aquest any hi haurà una novetat: també hi participarà la restauració, però encara estan estudiant quin format tindrà.

Canadell també ha posat esperances en l’estiu i fins el mes de setembre per refer el teixit empresarial i espera que no hi hagi més aturades.

Serralvo ha recordat que «ja fa un any de l’estat d’alarma i el comerç ha lluitat per estar molt aprop en tot moment per cubrir les nostres necessitats. Són uns valents i uns herois«.

 

- Publicitat -
- Publicitat -

Alicia Keys celebra 25 anys de «Songs In A Minor»

«Songs In A Minor» va ser el disc debut que va catapultar a la cantant nord-americana Alicia Keys cap a la fama. És per aquest motiu, que en commemoració els 25 anys de l’àlbum, l’artista publicarà aquest divendres, 26 de juny, noves edicions especials en format vinil, amb versió ampliada i acabats en els colors marbre taronja

Altres notícies