Així ha anat la primera vacunació contra el coronavirus al Baix Empordà

Les primeres dosis de la vacuna s'han administrat aquest matí a la residència Santa Caterina de Torroella de Montgrí

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Aquest matí s’ha dut a terme la primera vacunació contra el coronavirus al Baix Empordà. Les primeres dosis de la vacuna s’han administrat al voltant de les 10, a la residència Santa Caterina de Torroella de Montgrí. Han rebut la vacuna 21 dels 22 residents i 9 de les 16 persones treballadores, un total de 30 persones. Tots ells, un cop passin 21 dies rebran la segona injecció.

Les primeres persones de la comarca a rebre la vacuna han estat la directora de la residència, Olga Garcia, i una resident, Conxita Romaguera, de 90 anys. La directora ha assegurat que ho ha fet per «donar exemple» i treure la por a residents i gent del personal que també s’ha vacunat.

Les vacunes han arribat sobre tres quarts de deu del matí a la residència, on s’havia habilitat un espai destinat a la vacunació. Les encarregades d’administrar les dosis han estat un equip de tres infermeres.

Les dues primeres vacunades han demanat responsabilitat a la gent i confiança en la vacuna. Així ho explicava Conxita Romaguera.

Per a la priorització de les residències on s’ha començat a vacunar se segueix un criteri principal: són centres verds, és a dir, no tenen cap cas actiu de coronavirus. En el cas de la residència Santa Caterina, a més, es tracta d’un centre blanc, i que, per tant, no ha registrat cap contagi durant tota la pandèmia.

La campanya de vacunació es va estendre la setmana passada en la majoria de comarques que integren la Regió Sanitària de Girona i va arribar al Gironès, Ripollès, Garrotxa, Alt Maresme, Selva i Pla de l’Estany. Es van administrar totes les vacunes de què es disposava, 512 en total, i per aquesta setmana la regió en tindrà 3.325 de disponibles per seguir amb la campanya en residències de gent gran i en personal sanitari.

- Publicitat -
- Publicitat -

Blink-182 confirma els primers concerts europeus del 2027 i alimenta els rumors d’una gira més àmplia

Blink-182 ja ha començat a dibuixar el seu calendari per al 2027. La banda formada per Mark Hoppus, Tom DeLonge i Travis Barker ha anunciat tres concerts propis a Europa que tindran lloc a Berlín, Milà i París, en una gira que també comptarà amb Pierce The Veil i Billy Talent com a artistes convidats.

Altres notícies